tirsdag 15. mars 2011

Kjære lille gullklompen til mamman sin.

Kjære lille englebarnet mitt.
Jeg gleder meg sånn til du kommer! Imens skal jeg og pappan din vente i spenning. Vi skal bygge vårt rede, og du, DU skal være hovedpersonen i våre liv. Du skal aldri legge deg sulten. Du skal alltid ha hele, rene klær, ja, fra morgenen av hvertfall. Du skal få masse kjærlighet, og ikke minst hvertfall èn nattasang, hver eneste kveld! Hverken pappan din eller jeg kan synge, men vi skal hvertfall gjøre vårt beste.
Vi krever ikke at du har toppkarakter i alt du gjør, så lenge du har det bra når du gjør det du gjør. Vi skal ikke ha et banner på bilen den dagen du er ferdig på skolen hvor vi skryterr av at vårt barn har kun toppkarakterer. Vi vil heller ha et banner hvor det står at vårt barn har en personlighet! Det betyr så innmari mye mer. For oss. Men kjære vene, enda er du ikke født. Du er ikke befruktet en gang. Men jeg håper du er en plass, og vet hvor du har oss. Mest av alt håper jeg du kommer til oss en dag. En vakker dag. Den vakreste dagen av de alle.
Jeg skal være verdens stolteste mamma, og selv om alle andre mammaer sier det samme om sine barn, så er det ingen som mener det så mye som din mamma gjør. Hihi ;-)
Du skal få bli kjent med den rareste pusen på jord. Ja, det trur jeg jammen ikke er tull en gang. Og pass deg for å gå barbeint, da blir du fort en biteleke.
Selv om du ikke er her hos oss, og selv om du er hvertfall 9 mnd unna, så elsker mamma deg. Du er nok helt sikkert den vakreste av alle vakre babyer. Du verden som vi skal tulle og ha det gøy, men vi kan heller ikke glemme at livet ikke bare er tull og gøy. Vi må nok snakke om litt skumle ting også. Men det får vi ta senere. Foreløpig skal alt bare være koseprat, er du ikke enig?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar