torsdag 17. mars 2011

Håpets lapp!




Denne lappen betyr alt for meg disse dagene. Idag har jeg ikke hatt det veldig bra, egentlig. Trudde jeg skulle komme greit over denne kneika, siden jeg hadde det såpass bra igår, men jeg har fått det igjen idag.
Bråvåknet når klokken var akkurat 13.00, men følte meg allikevel dautrøtt. Matlysten har vært helt på bunn, jeg har måttet tvinge i meg litt mat, men det stopper seg selv, når jeg føler det er på vei til å komme i retur. Huff, vet ikke helt hvordan jeg skal bli klok på dette.
Heldigvis har jeg lappen min. Den har jeg hengt opp på et glasskap her i stuen, for da ser jeg den fra sofaen, og om jeg går på kjøkkenet. Tenkte egentlig å henge den på kjøleskapet, men der henger det så mye annet, så den ville bare "druknet" i alt annet. Lappen gir meg et håp om at neste gang, da skal vi klare det. Da blir det en annen strategi, og det skal gå bra. Men så kommer tvilen. Idag har tvilen vært det vinnende vesen over håpet. Uten lappen hadde jeg vel ikke hatt håp i det hele tatt, tenker jeg....
Men heldigvis er det snart helg. Ja, forsåvidt sant, men for min del blir det arbeidshelg, og det er ikke like koselig, når humøret er sånn det er. Samtidig kan det jo snu igjen til imorgen, så det er jo ikke sikkert det blir så ille.
Jeg er så lei idag, ikke engang sjokolade har hjulpet, og sjokolade hjelper jo bestandig! Opp og ned, opp og ned, rundt og rundt..... Beskriver godt disse dagene her. Gleder meg sånn til jeg får de nye reseptene i posten. Det blir enda et håndfast bevis på at ting snart er i gang igjen. Imens blir det venting, venting, venting og enda litt venting. Verdens lengste svangerskap. I 4 år har vi jo nå prøvd, og for to år siden gikk jeg til legen med dette for første gang, så det går ikke akkurat raskt i svingene her...! Men om en ser på det sånn, så vil jo de 9 månedene som virkelig gjelder gå svingende fort unna ;-) Er vel lov å håpe om det og, er det ikke?
Men nå er det natt her. Håper alle, både med og uten barn, får sove godt inatt! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar