onsdag 16. mai 2012

Termin og stripping

Idag er dagen her: TERMIN!!! (Uten at det har noe betydning for om Hjertegullet vil ut. Hun har det visst veldig godt der hun er!)

Har vært hos jordmor på kontroll denne uken. Alt var bra med Hjertegullet, og alt er bra med meg. Det er supert at alt er bra med Hjertegullet, men skulle jammen ønske at ikke alt var like bra med meg. Ikke at jeg ønsker noe skal være farlig galt, men litt rier hadde ikke vært å forakte nå, etterhvert. De som har lest bloggen min den siste tiden trenger vel forøvrig ikke å være over gjennomsnittet smarte for å skjønne det, kanskje ;-)

Vel, jeg spurte jordmor om hun kunne sjekke meg i forhold til modning, og det gjorde hun. Jeg var da ikke særlig moden. Livmorhalsen var fremdeles et par cm lang, og pekte fremdeles relativt langt bakover. Hun fikk en finger opp livmorhalsen, noe som skulle bety at jeg har en åpning på ca en cm. Det kunne det være i flere dager, slik ejg forsto. Om man er moden er livmorhalsen flat, og vil peke mer fremover. Jordmor foretok da en stripping, for å se om det kanskje kunne gjøre underverker. Det var nesten så jeg angret på at jeg spurte, for det var neimen ikke deilig! Bet tennene sammen, og sa til meg selv at det garantert blir verre, det som kommer! Og hva er stripping? Joda, at hun røsker "litt" i livmorhalsen for å prøve å stimulere den til å tøye seg. For hodet til Hjertegullet lå langt nede i bekkenet, og en slik stripping kunne føre til at vevet i limorhalsen myket seg opp, slik at hodet kommer enda lenger ned, og en fødsel kunne være nært forestående. Hun kunne nok allikevel ikke love at noe ville skje i løpet av de første dagene.

Resten av dagen hadde jeg så kraftige og vonde kynnere, at jeg knapt klarte å reise meg fra sofaen. Etterhvert gikk dette over, og nå har jeg det akkurat som før strippingen. Hehe, hun har det visst ikke travelt lille Hjertegullet!

Ellers ble overtidsvurdering bestilt på sykehuset til dag 7 over termin, altså neste onsdag. Da vil det bli vurdert om jeg skal igangsettes eller ikke... Så får vi se om hun vil ut i mellomtiden, eller om hun holder seg der hun er til da. Jeg håper uansett at fødselen kommer igang av seg selv, og at igangsettelse blir unngått.

Ha en god 17.mai imorgen alle sammen!! :-)

7 kommentarer:

  1. Gratulerer!! :) Du har sikkert født når du leser dette, hehe :p Neida, men hun vil jo snart treffe dere også, så syntes det er på tide at hun kommer ut :)
    Kos deg på 17.da :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå leser jeg, men neimen om jeg har født enda gitt ;-)
      Vi skal kose oss maks på 17. Forhåpentligvis med fødsel, kanskje?? ;-)

      Slett
  2. Tenk som tiden flyr, i allefall for oss som følger med fra siden, syns ikke det er lenge siden du ga oss den lykkelige beskjeden <3

    En riktig god 17.mai til deg og dine også, og masse lykke til da tiden for fødsel kommer ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg føler på en måte at det var igår jeg testet positivt, en uke før blodprøven. Samtidig føler jeg også nå at jeg har gått gravid i en og en halv evighet... Tiden er rar sånn!

      Tusen takk for lykkeønskninger! <3

      Slett
  3. Ble også strippet på termindatoen, og fødselen satte i gang på kvelden og gullet var ute på nattmårran. Husker ikke om jeg var moden eller ikke når hun foretok strippingen, men det var jeg helt sikkert ;)

    Ønsker dere en fantastisk flott 17.mai feiring i morgen, og måtte det bli fødsel på dere snart. Masse masse lykke til!! :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Damer! En god søttendemai ønskes dere også! Ingen fødsel her enda ;-)

      Slett