torsdag 24. mars 2011

Fredag. Snart.

Gleder meg til fredag. Ikke fordi det da er helg, nei, for jeg har jo vært hjemme fra jobb nesten hele uken! Siden jeg nå går skole i tillegg til jobben, så har jeg redusert stilling, noe som medfører at jeg innimellom har sånne korte arbeidsuker.
Men på fredag, kjære bloggfølgere, så skal jeg til frisøren! (haha, blir rene rosa-bloggeren her... ;-)) Jeg har nemlig ikke gjort noe med håret siden før jul, så det begynner nå å bli rimelig gufsent og slitt. Jeg har fast frisør (fordi jeg er i familie med henne), og hun pleier å få frie tøyler. Noe som har gjort at jeg har hatt mange interresante frisyrer. Hun bruker da meg f.eks. til utprøving av nye teknikker og sånn, så på den måten er jeg ofte en trendsetter! Hehe, synes det er litt komisk igrunn... Men i alle fall, så har dere sikkert sett at mange nå går rundt med deler av håret på sidene ved ørene veldig kortklipt, nesten barbert vekk?? Selv har ikke jeg sett det før i det siste hvertfall... Men jeg hadde det for over et år siden jeg! Tenk å være SÅ forut for min tid?? Når det er sagt, så skal jeg også si at jeg ikke har noe behov i det hele tatt for å følge noen mote. Jeg er mer enn nok opptatt av enkelthetens vidunderlige verden. Jo kortere tid jeg trenger å bruke på hår og klær om morgenen, jo mer glad er jeg. Jeg kan jo kanskje sove litt lenger, om det bare er å gre litt gjennom håret eller sette det i strikk eller å hoppe inn i en joggedress (NEI, ikke teletubbie). Åh, som jeg elsker enkelheten!
Jeg elsker å sitte i frisørstolen, og det er både rart og dumt at jeg ikke tar meg tid til det litt oftere. Rart fordi jeg aldri betaler for arbeidet, men kun materialene som blir brukt, for eksempel hårfarge eller folie til striper. Dumt fordi jeg liker det så godt. Men det blir liksom allikevel tiltak, for håret er jo som regel "greit nok". Ja, sett med morgensynet mitt hvertfall.
Men imorgen skal jeg fortsette med oppgavene som skal leveres inn innen helgen, jeg kom godt igang idag, så bare resten står igjen ;-) Håper alle får ei god natt, det skal hvertfall jeg få, kjenner jeg. For første gang på lenge gleder jeg meg til å legge meg, og jeg kjenner det ikke skal bli noe vanskelig å sovne når hodet treffer puten. Etter et par uker hvor det ikke har vært sånn, så må det bare nytes. Hjelper jo også på at jeg ikke har noen klokke som ringer imorgentidlig heller. Bare det får meg jo veldig mye mer avslappet!
God natt da dere, vi blogges! :-)

p.s. Skulle gjerne skrevet litt om programmet spekter, som gikk på nrk2 ikveld, men jeg orker ikke før imorgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar