fredag 15. april 2011

No more bilkjøring på denne Fruen!

Ifjor høst kjøpte vi oss en (nesten) splitter ny bil, og vi er superfornøyde med kjerra vår! Men iløpet av de siste tre ukene har jeg jammen fått minst en stensprut i frontruta i uka! Ruta ser jo helt hamra ut. Mannen var på en lokal bilglassjappe her på onsdag, men der var bare en vikar, som sa at vi enten måtte koste på en sliping av frontruta, eller betale egenandel på bytte av hele ruta. Uansett alternativ måtte vi betale 1500-2000 kroner, synes jeg å huske mannen sa når han kom hjem.
Men så husker jeg en reklame fra Hurtigruta Carglass som jeg har sett på tv, om at de kan sprøyte inn et middel i gropa, FØR ruta sprekker... Uten at det ville koste noe, om man har kasko eller delkasko. Er det noen av dere som har erfaring med dette? Jeg spurte mannen om hvorfor han ikke spurte om dette middelet til denne bilglassvikaren. Nei, det hadde han jo glemt. Og nå skal det sies at han som har peiling på bil her i huset, det er han! Skulle nå ikke tru det var så vanskelig å huske på da ;-)
Håper noen av dere vet noe om dette, slik at vi evt. kan dra på Hurtigruta cargalss og få ordna hamreruta, for på en omtrent ett år gammel bil, så er det noe irriterende at den ser slik ut.
Mannen har dog et poeng: Bedre med stensprut i frontruta enn i lakken. Jaggu, det skal jeg være enig i!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar