torsdag 14. april 2011

Eventyrtid!

Jeg elsker eventyr med hekser, troll og alle tenkelige barnespenningsfenomener! Derfor elsker jeg også bokserier med folkeeventyr og alle mulige andre eventyr.
På loftet har jeg bokserien Mitt Skattkammer fra 1956. Den har jo kommet i nyere utgaver også, men 1956 er året min mor ble født, og er derfor veldig spesiell for meg. Saken er bare det, at når alle bøkene fra huset til min mormor og morfar skulle deles ut hadde også min tante utrolig mange fine minner om disse bøkene, og hun og jeg ble da enige om å dele på bokserien. Hun har oddetallbøkene, og jeg har partallsbøkene. Vi fant ut at det var den mest rettferdige måten å dele serien på. Men nå vil jeg jo selvfølgelig også ha oddetallsbøkene, vil jo ha en komplett serie! Da ser jeg til min STORE glede at det faktisk er folk på finn som selger 1956serien!
Jeg hoppet av glede her i sofaen,  og har sendt mail til disse som selger. Håper jeg får fatt i, til en ikke altfor dyr penge. Også har jeg bestemt meg for, at om de kun selger hele serien komplett, så kan jeg jo gi halvparten til min tante, som sikkert også har lyst på komplett serie! :-) Dette er en god dag, men nå skal jeg ødelegge dagen litt med husarbeid. Det må gjøres, og dagen blir så bra igjen når det er unnagjort! :-)
Håper alle sammen har en fin dag! (PS: Jeg leser alle innleggene til dere jeg følger asså, men er litt dårlig til å kommentere om dagene... SORRY!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar