mandag 2. mai 2011

Ting skjer!

Kroppen lystrer kommando, og ting skjer. Medisin sier: Produser egg. En annen medisin sier: Ikke slipp løs eggene! Jeg har satt siste sprøyte med førstnevnte medisin, ja, for denne gang that is! Imorgen er siste dag med den andre medisinen. Og kroppen? Den L-Y-S-T-R-E-R! Tør egentlig ikke si det for høyt, for en dag er det slutt. Da gidder den ikke lystre mer. Jeg håper det er lenge til den slutter å lystre. Hvertfall når det gjelder det vi går gjennom nå.
Imorgen er også dommens dag for hva som skal skje videre. Håper jo selvfølgelig på egguthenting og innsetting denne uken, og legen mente jo på torsdag at det kunne skje fort. Håper han har rett. Da blir jeg glad, og skal feire med et glass vann. Ja, for brus må man jo prøve å holde seg unna, hvertfall når det i tillegg heller ikke er helg etter idag. Ja, jeg skriver som om det er søndag jeg, siden jeg ikke har lagt meg enda. Mens det i realiteten har vært mandag i ca en time nå.
Jeg er så spent. Kjenner uten tvil at ting skjer i kroppen. Magen ser oppblåst ut. Jeg er jo ikke oppblåst. Jenter er ikke oppblåst, og gjør ikke ting som oppblåsthet fører med seg. Det er opplest og vedtatt. Mannen får kjeft om han nærmer seg "fordelene", humøret danser sving og ansiktet ligner en pizza. Vel, så ille er det ikke, men tre små gulinger har kommet på haka. Og en i panna. Hipp hipp hurra!
Nå hører jeg på p4 desktopradio. Genialt. Jeg liker p4. De sender relativt mye bon jovi, og relativt mye annen musikk jeg liker. Også er programlederne relativt ok. Gliser av mitt forrige innlegg, i det Jahn Teigen peiser på med optimist. Det er også en gaule favoritt, om enn ikke på singstar. Men optimisme, det trenger jeg om dagen, så det var gøy. Kjenner jeg liker p4 ikveld. Nå begynner forøvrig postgirobygget med sine sommertoner. Denne gangen er det sløv uten dop som regjerer. Jeg elsker setningen: Mosjon får jeg når jeg ler rister av de som sier sport er din plikt. Den sier sitt. og jeg må innrømme at jeg lever litt etter den.
Visste dere forresten at norske radiostasjoner forplikter seg til å ha en viss prosentandel norsk musikk i sitt sendeskjema? Og ettersom det finnes svært lite dagspopulær norsk musikk, så sender mange radiostasjoner norsk musikk på natten, på p4 gjelder dette etter klokken 24.00. Det har ført med seg mange andre shlägere ikveld som for eksempel en himmel full av stjerner. Jeg husker vi på barneskolen sang den i kor på FN dagen. Vel, enkelte valgte å mime, men jeg LOVER det var for alle sitt beste ve og vel! Jeg hadde jo heller ikke lyst å bli mobbet for sangstemmen som ikke finnes, i tillegg til fregnene. Det holdt med det.
Helgen har inneholdt mye morro. Men mest kos. Familie. Trenger jeg si noe mer? Gleder meg til sommeren, håper jeg er gravid da. For da skal jeg se på barneutstyr. Vel, jeg har jo gjort det lenge, sånn egentlig, men da kan jeg gå i butikkene å kikke, ikke bare på nettet. Ting blir mere reelle, og det håper jeg at jeg kan oppleve denne sommeren. Det hadde passet utmerket! Jeg har jo drømt om det så lenge. I mange år. Nå er det på tide å leve den drømmen, ikke bare drømme den. Håper bare kroppen vil samarbeide såpass nå. Jeg trenger det. VI trenger det. Skriver jo som om jeg er alene om dette, men det er jeg heldigvis ikke. Dere damer som kjemper om dette på egenhånd er så tøffe. Jeg beundrer dere så uendelig, hadde ikke klart det samme. Håper dere vinner storpremie i lotto alle sammen om ikke all verden med tid. Det fortjener dere! Tøffingjentene :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar