tirsdag 10. mai 2011

Noen ord fra Rugekassa

Det siste døgnet har på en måte ikke vært så bra, men på andre måter helt ok. Jeg er fremdeles øm nederst i mageregionen, og trur fremdeles at det er fordi legen var så hardhendt igår, med å presse ultralydapparatet hardt ned i magen, samtidig som hun romsterer oppi "huttiheita" med først og fremst sånn metallting som jeg aldri husker navnet på, samt kateteret til å føre inn egget og alt det gjennom livmorhalsen.
Kvelden igår var VARM! La meg under dyna, men den ble fort forkastet til fordel for et dynetrekk. Sovnet til slutt, men våknet inatt en gang av noen utrolige smerter helt nederst i magen. De forsvant like fort som jeg antar de kom, og varte ikke mer enn noen sekunder, maks et minutt. Men det var så vondt at jeg nesten ikke fikk puste. Sendte en sms til ei venninne som har vært gjennom dette (uten resultater - foreløpig), og spurte hvordan hun hadde hatt det etter innsetting, med tanke på disse smertene. Hun hadde ikke opplevd sånne smerter før, men hun hadde hørt om andre som hadde knipesmerter rundt den tiden egget kan ha festet seg, og de har blitt gravide. Jeg håper jo innerlig at det kan være noe sånt, men jeg synes også det i tilfelle kom lovlig tidlig. For alt jeg vet kan det jo ha vært luftsmerter... Jeg er flink til masse, men å se gjennom huden og musklene (ja, jeg kan jo tro jeg har muskler), det kan jeg fremdeles ikke!
Som den frøken negativ som jeg er, så håper jeg selvfølgelig at smertene inatt var godt nytt, men jeg tør, som vanlig, ikke å tru på noe...
Som liten digga jeg Hege Schøyen over alt på jord. Gjør forsåvidt det enda også, men hun lagde en kasett med karakteren Bitten: Bitten-kassetten! der leser hun opp en del av et lite dikt, men jeg husker ikke navnet på forfatteren. Den delen av diktet hu leser opp, føler jeg sier mye om situasjonen mannen og jeg er i, og kan tolkes på utrolig mange, og litt morsomme måter igrunn. Men mest av alt synes jeg det er vakkert.

Du skal ikkje trø i graset
Spee spire lyt få stå
Mållaust liv har og ei mening

Hu derre Bitten har faktisk noen gullkorn mellom all tyggistygginga og Reidartankene. Jada, Reidar, som i Øyvind Blunck.
Bitten kan du lese om her, og Reidar kan du lese om her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar