tirsdag 20. september 2011

One Week

Damer. Nakne damer. Ekke noe jeg snakker om til vanlig, da det ikke er litt innenfor mitt interesseområde.
Når damene derimot er menn, så blir det noe annet. Vel, de har også klær på. Et fantastisk Canadisk band, hvorav alle sammen faktisk har gått på College med min Canadiske fetter. Eller, de gikk på samme college samtidig, men studerte forskjellige ting. Allikevel grunn nok til at jeg er dritstolt! Ekke så mye som skal til bestandig.
Disse gutta er altfor lite kjent i Norge, og det er ikke alltid like lett å få tak i albumene deres her. Takk internettgudene for Spotify og YouTube!
De har sinnsyk til bra humor i sangene sine, men ikke pokker om jeg får med meg alle ordene de synger bestandig. Tulle-engelsk er også en fin ting.

Idag er det en uke til Ultralyd. Tilfeldigvis har også de en sang som heter One Week, selv om den selvfølgelig handler om noe annet.

 En favorittsang er If I Had A Million Dollars. Teksten er bare genial, og beskriver godt humoren. Her er det også mulig å skjønne alle ordene, uten at det blir tulle-engelsk. Ja, for Ottoman er faktisk et ord. Ottoman er en svær puff, som også kan brukes til salongbord, f.eks. Skjønner? De har ingen musikkvideo til den sangen, men her er den hvertfall:

En annen ting med denne sangen er at hver gang de spiller den live, så forandrer de litt på teksten. Jeg har selv vært på konsert med gutta, og midt i sangen var det noen i publikum som gikk på toalettet, men da måtte de jo selvfølgelig stoppe sangen, slik at han kunne få med seg resten når han kom ut igjen derfra.


Men det var jo ikke denne sangen jeg skulle vise frem her, sånn egentlig. Jeg feirer jo en uke til ultralyd, og da er det selvfølgelig One Week som ør trekkes frem. Her kommer den, enjoy: (ikke den beste kvaliteten, men ta det for hva det er)


Synes du forresten at det er noe, hva som helst kjent med stemmene? Kan virkelig stemme, for det er de som har introen til Big Bang Theory også ;-)

1 kommentar:

  1. Det visste jeg - uten å høre på sangene;) Liker introen til BBT men har ikke hørt andre sanger. Som jeg vet om:)

    SvarSlett