lørdag 7. mai 2011

Musikkens forundring...

Idag er jeg ingenting annet enn en sofasliter, og tenker på ting man sikkert ikke bør tenke på, fordi det egentlig bare er teit. Enda teitere er det jo å snakke om disse tankene man kanskje ikke burde tenkt. Men, hva skal en stakkar gjøre?
Jeg velger å både tenke tankene og fortelle om tankene.
Det er (minst) to sanger i verdens repartoar (skrives det sånn?) som er i mine ører VELDIG motstridende. De handler igrunn litt om det samme, men allikevel ikke. En handler om en god dag, den andre om en dårlig dag.
Dette er den om en dårlig dag:



Den om en god, eller rett og slett en PERFEKT dag, det er denne:


 Men hør nå her, sangskrivere. Er ikke første sang en litt vel glad måte å skrive om en dårlig dag på?
Og er ikke andre sang en litt vel dyster måte å skrive om en intet mindre enn en perfekt dag?
Tenk så mye bedre det hadde vært om jeg bare hadde funnet igjen min musikalitet! Om jeg noen gang hadde en sånn en, that is.
Musikk er allikevel noe av det beste i verden!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar