tirsdag 24. mai 2011

Etter seinvakt...

Hvorfor er det alltid så vankelig å sove etter seinvakt, uansett hvor travel eller rolig vakten er? Jeg kan ikke fatte det... Irriterende er det hvertfall, like irriterende som den leamusen som FREMDELES kommer og går... Jaja, enda godt leamusa er i øyet og ikke i en fot eller noe, det hadde tatt seg ut. Tenk å ha leamus i en fot og arm på motsatt side, samtidig! Går sånt an? Kanskje det er sånn at jo fler befrukta egg man har i magen, jo verre leamuser kan man få? Kanskje Octomom hadde sånn leamus? Dette må vi virkelig fortsette å forske på, Ønskemor!
Når man ikke har babytanker i hodet lenger (ja, særlig), så kommer det jammen mange andre, rare tanker. Jeg husker at ei venninne fra barneskolen fortalte om det rareste ordet hun visste om. Det er briller. Hvorfor heter briller briller? På engelsk er det jo glasses, og svensk glassögon. Men på norsk betyr jo glassøye noe helt annet enn briller, men hvorfor er det akkurat ordet briller som skal beskrive disse tingene man setter på nesa for å kunne se bedre? Hu har igrunn rett. Briller er et supersnålt ord.
Ellers så jeg to smartinger ved jobben idag. De hadde boblejakker på seg. Det så deilig ut. Jeg ble nesten misunnelig, der jeg gikk å frøys i softshell'en min... Mine vinterklær er av prinsipp hengt i skap langt vekk fra gangen. Det er en prinsippsak, men etter det synet, så trur jeg jammen jeg må fire litt på det prinsippkravet.
Ellers har jo bloggverden fått verdens beste nyhet idag! Noen som enda ikke har fått det med seg? Hihi ;-)
ENBLIRTOELLERTRE ER GRAVID!!!!!!!
En av de fantastiske singelmammaene har klart det JomfruMaria en gang gjorde! Reiste til Danmark og ble befrukta! Åh, Danmark må jo ha de beste klinikkene, for erfaringer må de jo ha fått i løpet av de siste 2012 årene! :-D Og ikke vær redd for fordommer, frøken. Det er så utrolig mange barn som idag vokser opp med kun en av foreldrene sine av forskjellige grunner. De blir like fantastiske mennesker de også, og dere singelforeldre er fantastiske foreldre!
Forresten... Hvis Jesus ble født på julaften... Hvorfor feirer vi alderen hans på nyttårsaften? Det er annen tanke en kan lure seg grønn på. Vel.. Nå har jeg ikke lest bibelen, og jeg var heller ikke den som fulgte best med under kristendomtimene. Kanskje er det en logisk forklaring, men det er jo ingen andre som blir et år eldre en uke etter bursdagen sin.
Mange viktige spørsmål er herved stilt, og ja, jeg trur også selv at jeg snart begynner å bli gal ;-)
Gleder meg forresten til resten av uken, vel den resten som kommer etter dagvakten imorgen: Planen er da å gjøre minst mulig fordelt på mest mulig tid. Gleder meg til å sove litt ut, ja, som om jeg ikke har gjort annet de siste to ukene. Well... Shit happens! Må vel strengt tatt vaske litt hus og sånt også... Kjedelige greier...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar