mandag 9. mai 2011

Klukk klukk

Idag har vi altså vært å satt inn et bittelite, men fint egg. Jeg synes forresten det var mye vondere enn å ta eggene ut, så de smertestillende man får under egguthenting skal man ikke undervurdere asså! hehe...
Vi fikk se egget på en skjerm før det ble satt inn. Noe så sært og rart er det lenge siden jeg har vært med på, om i det hele tatt. Merkelig å tenke på at jeg tekninsk sett nå er gravid, siden det er et befruktet egg i livmoren min. Da gjelder det bare at det fester seg, og vi krysser alt vi har for at det skal gå!
Egget var veldig fint, sa damen på labben. Igår hadde det delt seg i 8 celler, men da de kom på jobb idag var det sannelig delt seg i 9 celler! Godt jobba, lille spire! De tre andre eggene ble lagt på frys, hver for seg.
Det var hele tiden ultralydapparat oppå magen, så vi kunne se eggets ferd til livmoren gjennom et kateter. Eller, egget kunne vi ikke se, men "inni den hvite flekken der et sted, så ligger egget deres", sa legen. Syke, syke saker!
Så nå håper jeg bare at En blir To er like heldig og får satt inn minst ett like fint egg idag, på sin tur i Danmark! :-D Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar