mandag 23. mai 2011

Livets lysemørke side

Jeg husker når jeg var lita. Brukte ord som lysehvit og mørkesvart. Lo høyt av pappa som kalte rosa for lyserød. Han hadde jo ingen peiling!
Livet har lyse sider, og mørke sider. Dagen idag har vært lysemørk, eller mørkelys? Lysemørk klinger bedre, synes jeg.
En mørk men allerede fornemmet nyhet gjør at en må prøve å se lyst på tingenes tilstand. Jeg har kommet på noen ting som er positivt med at blodprøven viste negativt:
  • Jeg slipper Crinone helt til 12. uke.
  • Jeg slipper å ha termin midt i en praksisperiode
  • Jeg kan drikke alkohyler i sommervarmen, om den kommer tilbake. Er vel ikke akkurat kjent for å være den som er hardest på flaska, men innimellom er det jo litt kos.
  • Jeg kan reise på Bon Jovi konsert nå i Juni, uten å være redd for at jeg kan bli utsatt for kvalme
  • Vi kan ha en morgenkvalmefri sommerferie
  • Vi har mer tid til å spare penger til babyutstyr.
  • Vi har ingen annen enn oss selv å tenke på i enda noen måneder
Ja. Det var altså mine punkter. Jeg hadde glatt ofret absolutt alle punktene, men skal man tenke positivt, så må man gjøre sitt beste.Det føler jeg nå at jeg har gjort.
Tusen, tusen takk for alle hyggelige meldinger fra dere alle sammen. Jeg har ikke ork til å svare dere alle og enhver, men jeg setter umåtelig pris på all støtte. Har lyst å gi dere alle en god klem! <3
Vi kommer nok ikke igang med nytt forsøk før til høsten, for kroppen skal komme seg til seg selv igjen, en eller to mensperioder, og før den har rukket det, så skal både vi og klinikken ha ferie. Når vet vi ikke enda, men seykepleieren på KK som ringte meg idag skulle ringe opp igjen imorgen, slik at vi kunne komme frem til en mer nøyaktig dato. Da er det innsetting av fryst egg som blir aktuelt, så jeg slipper vel så innmari masse medisiner og sånt da, tenker jeg. Jeg vet igrunn ikke helt hvordan de går frem med det, men finner vel fort ut av det også. Det eneste som er sikkert er at det blir to nye uker etter innsetting med altfor mye spenning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar