fredag 27. mai 2011

Jøss, det skjedde noe idag!

Fikk nemlig brev fra KK allerede idag om det som skal skje i august. Tidligere har jo disse brevene kommet bare noen dager før oppstart, men nå er det altså kommet resepter og alt, allerede. Det er jo bare supert, så slipper jeg å bruke ferien på å vente og å lure...
Jeg begynner altså på Provera igjen 8. august, i 10 dager. Så vil det jo da komme en blødning etterhvert. Første blødningsdag skal jeg ta en annen type tabletter, nemlig Progynova. Den skal jeg da ta 3 ganger daglig. Så blir det ultralyd 10.-12. syklusdag, siden det er første fryseforsøk. Hvorfor dette kun skjer ved første fryseforsøk aner jeg ikke, men de understreker at dette er enkortkonsultasjon. Denne dagen vil også innsetting av egg avtales.
To dager før innsetting av egg starter jeg med Crinone gel 2 (!!) ganger daglig, morgen og kveld. Innsettingsdagen skal jeg vente med å sette Crinone del til etter egget/eggene er satt tilbake. Så kommer et punkt jeg ikke forstår: Egget tines og settes tilbake neste dag. Neste dag etter hva da, om jege skal begynne med Crinone 2 dager før innsetting? Jaja, finner nok ut av dette. I alle fall skal jeg da fortsette med både Crinone 2 ganger daglig og Progynova 3 ganger daglig inntil uke 9 i svangerskapet, om det blir noe svangerskap.
Ellers er det veldig godt å få tilbakemelding på at det er en faktisk sjanse for at også "eskimoeggene" kan feste seg og bli til barn :-) Setter stor pris på sånne historier, for det er noe av det som har sådd tvil i hodet mitt om dagen.
Lurer igrunn veldig på hvordan dette skal gå. Så trøtt som ejg ble av Crinone sist, så skal jeg altså neste gang doble dosen. Jeg kan like godt si god natt idet jeg starter med det. Ellers er jeg igrunn glad for at det ikke er sprøyter innblandet denne gangen. Det skal bli deilig.
Men NÅ starter jeg skrivepausen min på ordentlig asså. Så får vi se hvor lenge den varer. Ha en god sommer så lenge, alle sammen. Husk, dere er i mine tanker. Klem til dere alle :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar