onsdag 11. mai 2011

12 dager

Gurimalla så treig tiden er, når man venter. Bare to dager har gått siden innsetting, og det er enda 12 dager igjen til blodprøve. Har tenkt litt på om jeg skal prøve meg på en hjemmetest den helgen eller ikke, men jeg trur jeg skal la være. Har ingen annen grunn til det, enn at det sikkert er for tidlig lørdagen eller søndagen uansett.
Har hatt murringer i magen idag. HÅPER fremdeles at det er positive tegn, men TRUR det sikkert har med alle innsprøytede hormoner som på sin måte er på vei ut. For alt jeg vet, så kan det også være eggløsning. Ja, jeg synes også det høres tvilsomt ut, men med tanke på alle de eggposene som på fredag var for små, så kunne det jo være at de til nå har vokst seg store, og er på vei ut på egenhånd.Uansett viler jeg på at et evt. svangerskap vil gi symptomer så tidlig som nå, for hvem kjenner egentlig noe til et svangerskap før mensen uteblir? Om det hadde skjedd på den "vanlige" måten mener jeg...? Mensen min vil jo eventuelt ikke utebli før om ca to uker enda.
Imens skal jeg daglig leve fint med den ekle Crinone. Crinone er en vaginalgel som jeg synes lukter lite godt, og den renner ut litt etter litt utover hele dagen. Det er egentlig ganske ekkelt, og jeg beklager alle ekle bilder jeg håper dere ikke får i hodet. Jeg gjør jo dette selvfølgelig med glede, men jeg synes også det er viktig å få frem alt som skjer i en slik prosess. Ettersom jeg har en del flere lesere enn kommentatører (fant jeg opp et nytt ord nå?), og noen av de kan jo være folk som kanskje trur at noen gjør dette for enkelhets skyld. Kan jo være de blir overbevist om at dette hverken er enkelt eller noe annet positivt.
Jo, noe positivt er det jo, faktisk ganske masse! Tenk at det i det hele tatt kan gå an, og at dette er en metode for folk å få barn, om man ikke kan få barn på egenhånd? Dessuten er det ingen andre som får se barnet sitt på en skjerm mens det fremdeles bare er en bitte, bitte liten klump med et få antall celler. Det var utrolig sært, og veldig gøy, igrunn. Hvordan skal det bli, om vi en gang får se et bankende hjerte på en skjerm? Tårene kommer hvertfall til å sprute, herfra til Kina!
Barn er ingen menneskerett er det mange som sier. Det har jeg også snakket om før, men hvem er det som har sagt at det er en menneskerett? De eneste som har ordet "menneskerett" i sin munn i denne forbindelse, har vel gjerne barn selv, og aner ikke hva de snakker om. Skal vi da si til de at å ha en bil ikke er noen menneskerett? Eller ferie? Blir litt samme greia, synes jeg. For vår del er det en drøm. Hverken mer eller mindre.
Jeg hadde egentlig skrevet en hel del mer, men jeg husker ikke alt. Pc'en klikka, og den hadde ikke lagret mer enn dette. Ikke for det, det var vel gjerne nok å lese dette også ;-)
Håper alle har en fin kveld! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar