tirsdag 4. mai 2010

Kvelden er enda ung...

... for en som ikke helt klarer å finne roen i kroppen ikveld...
Har en indre uro inni meg, og jeg aner ikke hva den kan bety. Aller helst betyr det ingenting, tenker jeg.
Tenker mye på et dikt min mor hadde hengende på kontoret sitt, som jeg kanskje legger ut her. Har ikke så mange lesere, så da er jeg heller ikke så redd for at det kan bli stjålet.
Jeg vet ikke hvem som har skrevet det, men det er ikke mamma. Dette er et dikt som hun en gang fant i en avis, og klipte ut, den gangen hun gikk gravid med meg. Det er et dikt som alltid har betydd utrolig mye for meg, opp gjennom tidene, og lite visste hun om hvor viktig dette diktet skulle bli. Hvor aktuelt det ville komme til å være, siden hun døde ikke lenge etter jeg var født.

Diktet heter "Til min ufødte venn". Om noen vet om et dikt som heter dette, og vet hvem som har skrevet det, så er jeg veldig intressert i å vite dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar