torsdag 3. januar 2013

Skremmende!

Bloggen er her enda. Det forblir nok slik allikevel. Det har vært deilig med en god pause, og det kommer nok ikke et nytt innlegg imorgen igjen, for å si det sånn. Jeg begynner egentlig å savne bloggen litt, så den kan være grei å ha. Nå er det imidlertid mye å gjøre fremover inntil bacheloren skal leveres.

Grunnen til dette innlegget er en artikkel som VG har liggende ute nå. Jeg blir lei meg og opprørt. Les selv her. Har skrevet et innlegg om hva jeg tenker rundt slikt tidligere, det kan du lese her.

Godt nyttår ønskes dere alle!

4 kommentarer:

  1. Helt enig med deg at slike ting er skremmende! :(
    Man begynner da å lure på hvor høyt disse barna var ønsket og hva som gjør at man etter år med prøvelser får seg til å gjøre noe slikt?!

    Godt nyttår ønskes deg og dine også ;)

    SvarSlett
  2. Man blir rett og slett målløs av slike artikler... Har ikke noe fornuftig å si, er så rystet!

    Godt at du bare behøvde en liten pause og at du fortsetter bloggingen. selv om det kanskje ikke blir så ofte som tidligere, så ble du i allefall værende i blogglandia. :D

    Godt nytt år til deg også.

    SvarSlett
  3. Ting er ikke alltid svart/hvitt. Jeg har vært gjennom det samme selv etter et prøverørsforsøk hvor det ble oppdaget store misdannelser med fosteret i uke 13,5. Mitt barn ville aldri kunne oppleve vår verden. H*n hadde acranie og resterende av hjernevev bestod av opptil flere svultser. Dette er virkelig et av mine store mareritt og jeg uner ingen å oppleve det samme. Vi ble anbefalt abort pga min helsetilstand ville og stå i fare hvis en fullførte svangerskapet, samtidig som barnet mest sansynligvis ville dø før fødsel eller under fødsel. 1-2 prøverørsforsøk i året kommer med denne typen misdannelse uten at en har en forklaring på det. At folk velger bort barn med Downs syndrom og lignende forsvarer jeg ikke. Men det er samtidig viktig å vite om at ting ikke alltid er svart/hvitt. Artikkelen var for meg et stort slag i magen da jeg vet at jeg er en av dem. Men den viser ikke hele sannheten. Det er viktig å tenke nøye over hva media presenterer da de ikke alltid er flinke til å belyse alle sider av en sak. Mitt mareritt vil følge meg hver dag resten av mitt liv, men den lille babyen vil alltid være min hjertelige øyensten! Det går ikke en dag uten at savnet er stort!!!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg forstår virkelig at folk gjør det for å redde sin egen helse eller at fosteret ikke er forenlig med liv, men her er det jammen nevnt mange andre tilstander og - som på ingen måte er livstruende!

      Jeg er virkelig lei for tapet du opplevde <3

      Slett