mandag 8. august 2011

Det er for tiden stor trafikk. Vennligst vent.

Har du hørt denne før? Her er det ikke kundeservice til TV-leverandør eller noe annet plagsomt, nei, det er babyfabrikken vår. KK på Haukeland. På klingende bergensdialekt med litt forstyrrelser i bakgrunnen.
Det er for tiden stor trafikk. Venligst vent.
Trur jeg har hørt den setningen ca en trillion ganger idag, etter å ha sittet 45 minutter i telefonkø til klinikken. Igjen er det nemlig en kropp som ikke samarbeider, men denne gangen er det positivt. Planen var jo at jeg skulle begynne med Provera idag for å få mensen om en 10-11 dagers tid eller noe sånt. Vel, idag kom altså mensen helt av seg selv, og jeg fikk starte rett på Progynova, som jeg skulle starte med på første blødningsdag. YEY! Er sjeleglad for alle medisinene jeg slipper å ta.
Jeg hadde jo selfølgelig glemt å hente ut tablettene, men siden jeg ringte meg syk med en rygg som ikke vil jeg skal gjøre noe i det hele tatt, hverken ligge, sitte, stå eller gå, så hadde jeg hvertfall tid til å hente ut medisiner. Tenkte jeg skulle prøve meg på et av de lokale apotekene, for å se om de hadde Progynova der, for jeg vet jo at disse tablettene også brukes til andre ting enn dette formålet. Joda, der hadde de Progynova vet du, men så kommenterte de at det var rart jeg skulle ha tablettene 3 ganger daglig, om jeg trudde det var skrivefeil på resepten? Nei, sa jeg, det trur jeg ikke, for jeg har da fått et skriv hjem også, hvor det står jeg skal ha de tre ganger for dagen. Ok, det var ikke det at de trudde det ville være farlig, men det var en veldig merkelig dosering. Skremselspropaganda? Vel, isåfall funket det. Bedre ble det heller ikke da jeg leste vedlegget. Kjære vakre vene... Fikk symptomer bare av å lese det... Om dere også har lyst å bli skremt, så finner dere alt om Progynova på felleskatalogen.no. Jeg velger med vilje å ikke gjengi noen av symptomene her, men jeg skal skrive om de, om jeg får noen.
Fikk UL time torsdag i neste uke kl (hemmelig), og selvfølgelig ble jo det på en dag med jobbing. Jeg ser ingen annen råd enn at jeg får skylde på "cystene" som jeg ikke har igjen. Eneste måten å få forståelse på jobben hvertfall... MEN, så antydet sykepleieren jeg snakket med at innsett blir tirsdagen etterpå, og da er jo jeg på tur med skolen. En faglig OVERNATTINGSTUR hvor vi får fravær om vi ikke deltar. Hjelpes, jeg som har gledet meg til den turen i mange måneder! Det var jo bare typisk, håper virkelig det ikke vil passe den dagen, men at det er nødt å utsettes til dagen etterpå. Da er vi jo tilbake igjen fra tur. Vi vet jo hvor viktig det er med rett tidspunkt når det kommer til innsett. Fraværet må jeg nok takle å få om det blir den dagen. Får heller reise hjem litt tidligere den dagen enn planlagt.
Men YeY, endelig skjer det noe igjen! :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar