tirsdag 22. mars 2011

HURRA for Anniken Huitfeldt!

Jeg har egentlig aldri likt den dama, men idag har hun virkelig slått til. Det er visstnok Aftenposten hun har blitt intervjuet i, men VG har også skrevet en liten notis om hennes utspill. Det kan du lese om HER. Det er fantastisk at hun tar opp dette temaet, det er hvertfall på tide! Jeg gleder meg til å se hvordan dette forslaget vil slå an i partiet.
Det jeg snakker om er selvfølgelig å sette mer fokus på oss som er barnløse. Ufrivillige barnløse. Utrivelige ord, men det er en helt annen sak... Å øke støtten til oss som holder på med IVF og de som adopterer. Hun nevner vel kun de 1500 som vi må betale i egenandel per forsøk, og ikke de 15.000 vi må ut med til medisiner, og det er vel egentlig dumt, for det er ikke de 1500 som svir på pungen. Det er alt det andre også...
Jeg leser artikkelen og blir jo selvfølgelig og typisk nok nysgjerrig på hva folk som kommenterer det skriver. Jeg angrer. Gud, som jeg angrer. Blir bare lei meg av all uvitenheten. Et eksempel:
En "Sharon McLAren" skriver:
"Vel og si at vi betaler 1500; pr forsøk er jo en ting, men det er jo ikke det vi bataler i realiteten.. Dette er kun for uthentingen av eggene.. Hva med de 15000; vi egentlig må ut med? Syns heller de skal nevne disse, hvis de skal nevne kr i det hele tatt.."
Hittil er det 16 personer som "liker" dette.
En "Zzack0" svarer "Sharon McLaren":
"Nå er vel 15.000 ikke dyrt for dem som virkelig ønsker seg barn da. Tor du ikke med glede at de betaler en slik symbolsk sum?
At vi begynner å bli så late her i landet og er ikke langt fra at vi forlanger at myndighetene skal knul........ for oss også snart.........vi har jo så dårlig tid selv - er en helt annen sak."
Hittil er det 3 personer som liker dette. Det koker inni meg. Går det virkelig an å være så sneversynt?
VI GJØR IKKE DETTE FOR AT STATEN SKAL HA SEX FOR OSS. VI GJØR DET IKKE FORDI VI HAR DÅRLIG TID. 15.000 ER INGEN SYMBOLSK SUM. DET ER FAKTISK MYE PENGER FOR OSS VANLIGE LØNNSTAKERE I NORGE, OG ER IKKE NOE JEG BETALER MED GLEDE!! HADDE JEG VÆRT LAT HADDE JEG VALGT Å FORBLI BARNLØS. HADDE VI HATT DÅRLIG TID (OG DET HADDE VÆRT VÅRT ENESTE PROBLEM) SÅ HADDE VI HATT BARN FOR 4 ÅR SIDEN, VED HJELP AV SEX!
Er så mye som ikke henger på greip hos enkelte at jeg blir reint forbanna... Jeg er møkklei av å føle jeg må forsvare oss som IKKE FÅR TIL på egenhånd, men samtidig kan jeg ikke holde kjeft når jeg ser sånne urettferdige og uvitende kommentarer. Få informasjon ut til folket, det trengs. Tydeligvis! Men vi trenger hjelp til det, og her har Anniken Huitfeldt gjort et ærlig forsøk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar