søndag 12. juni 2011

Ønsker du deg mindre kø i kassa på butikken??

Mannen min har nemlig funnet på et tips! Eller... Godt mulig andre har funnet på det, men det er han som sa til meg at han pleide å handle på denne måten, og jeg har ikke hørt eller sett noen annen gjøre det, så jeg liker å tru at det er hans oppfinnelse.
Igår ble vi frustrerte fordi det var så mange som handlet i siste liten før butikkene stengte. Kan ikke folk skjønne at det er da VI handler??? Makan... Hadde alle gjort som min mann, så hadde heller ikke kassakøene vært så lange, så spre ordet! Her kommer trikset:
Hvis du setter alle matvarene slik at strekkoden vender mot strekkodeleseren, så er det bare for butikkpersonen å scanne varene, uten å lete etter koden. Smart, ikke sant? Når det endelig var vår tur å betale var jo alle varene gjennom på et blunk, og siden vi var to stykker, så var jo varene pakket fort også, slik at varene til de bak oss i køa slipper å lagres oppe ved butikkpersonen, og de kan evt begynne å pakke før varene er ferdig scannet for å spare enda mer tid. Vet jo at det siste her ikke lar seg gjøre for alle, for det finnes tross alt mange single og sånt. Derimot synes jeg folk ikke trenger å sortere maten så grådig i de og de posene når det er milevis med kø bakover. Det kan faktisk gjøres hjemme også! Noen ganger kan man heller spare tid i butikken, istedet for å spare tid hjemme. Varene blir jo uansett sortert, så hvor det skjer betyr jo faktisk ingenting.
Nå er ikke jeg sånn som må bruke minst mulig tid HELE tiden på ALT jeg gjør, men i kassa klokka 4 på pinseaften er man villig til å strekke seg langt for å unngå mest mulig frustrasjon lenger bak. Noen ganger går det faktisk an å tenke på andre enn seg selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar