onsdag 30. mai 2012

Vår nydeligste!

Det er faktisk det hun er, jenta vår!
Alt er her i rute, hun ammes og skiftes på, sover i tre timer, og ammes deretter igjen før hun blir skiftet på... joda, så sånn går no dagan! Innimellom er det selvfølgelig rom og tid til masse kos, og det er helt herlig når hun ser rett inn i øynene til enten meg eller pappaen, før hun plutselig blir sjeløyd og ser en helt annen retning. Eller... Ser i to helt andre retninger!

Formen min etter fødselen er igrunn helt grei. Ikke super. Sting og hevelser nedentil sørger for dette. For jeg måtte både bli klippet, samt at jeg fikk en liten rift underveis. Men vet du? Det er HELT verdt det! Og så lite plager som jeg tross alt har hatt underveid i svangerskapet, så skal jeg nå lett holde ut dette. Det vil jo dessuten gå over! I mellomtiden er jeg blitt venn med Paracet og Naproxen.

I kommunen jeg bor i, så holder de på med et prosjekt som heter "Jordmor Heim". Det er ikke bare min kommune som har dette, men det er heller ikke alle kommuner som har dette. Vel, Jordmor Heim er et utvidet tilbud til alle barselkvinner bosatt i kommunen som har født. Dagen etter vi var kommet hjem ringte en jordmor fra denne tjenesten, og jeg tok gledelig imot hennes besøk. Hun hadde med seg vekt for å veie Hjertegullet, samt at hun sjekket stingene mine og livmoren, hvordan den hadde trekt seg sammen etter fødselen. Sting og sånt så fint ut, men det som virkelig var spennende var jo klart hvor mye Hjertegullet veide! Før vi reiste fra barsel dagen før ble det tatt en vekt, og når jordmor var her, formiddagen etterpå, så hadde hun jammen lagt på seg 100 gram! Trur kanskje jeg har nok melk ja ;-)

Hadde tenkt å skrive fødselshistorien her også, men det blir ikke enda. Kanskje en annen dag :-)

4 kommentarer:

  1. Å, gratulerer så mye!
    Tenk så fantastisk, at den bittebittelille kjøttkaken er blitt til den vakre datteren deres! :D

    Så utrolig heldige dere er! Nyt tiden :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer så mye med nydeligheten :D

    SvarSlett
  3. Gratulerer så mye med den lille jenta! :D
    Nyt tiden fremover ;)

    SvarSlett
  4. Så koselig å lese at lille gullet har kommet til verden! Gratulerer så mye!

    SvarSlett