torsdag 5. januar 2012

Kynnere?

Vil bare begynne med at det er utrolig god tå vite at det er flere som "plages" med kroppsbehåring i forbindelse med svangerskap. Skal vi danne en klubb? Eller gruppe på face? "Oss gravide som sliter med kroppsbehåring!". Åh, som jeg hater grupper som heter noe som begynner på "oss som..." Vel, mange av dere er jo diskvalifisert allerede, men dere er hjertelig velkomne ved en ny graviditet! <3

Vel.. over til overskriften.
De siste par-tre dagene har jeg kjent mye på dette. Det har kanskje vært tidligere også, men jeg har ikke merket det før nå. Ikke godt hvertfall. Først nå jeg har lagt merke til det.

Altså, kanskje et par ganger for dagen spenner livmoren seg og blir stein hard. Stein er nesten ikke et hardt nok beskrivende ord en gang... Det er rett og slett helt knall hardt! Dette er ikke direkte vondt, men jeg skal love det er ubehagelig! Jeg har lest at kynnere kan komme så tidlig som i uke 14, at dette ikke er farlig, og bare livmoren som trener seg opp til fødselen. Og det er greit. Jeg er ikke redd for hva dette er, for så mye liv som jeg kjenner, så trur jeg ganske sikkert at lille mirakel har det bra! Men har jeg rett i mine mistanker? Er dette kynnere? Blir de verre? Dette er spørsmål jeg skal stille jordmor når jeg skal dit til uken.

Om det er kynnere, og de blir verre, så passer det virkelig ikke inn i mine planer. Det passer midt i gamperæva, altså ikke i det hele tatt! Vel, får ta en dag av gangen, så får vi se hvor langt jeg holder ut med studiene før det sier stopp. Jobben kan jeg alltids få sykemelding fra...

1 kommentar:

  1. Følg med de kynnerene du, for selv om de er normale så trenger de ikke å fortsette å bli det. Det viktigste er at du ikke skal ha kynnere hele tiden, og hvis de begynner å ikke slippe helt så bør du snakke med jordmor eller lege om de. Jeg ble sykmeldt pga kynnere, jeg klarte nesten ikke snakke og de kom hele tiden uten å slippe helt mellom store deler av dagen. Vil ikke skremme deg, men dersom de begynner å bli veldig slitsomme er det noe å se på : )

    SvarSlett