tirsdag 12. oktober 2010

Truly, Madly, Deeply...

Denne sangtittelen passer veldig godt til hvordan jeg føler ting akkurat nå. Jeg ønsker, håper og drømmer Truly, Madly, Deeply.
Vi var forrige mandag på forsamtale i forhold til IVF-behandlingen vi skal igjennom, og om alt går etter planen blir det egguthenting og egginnsetting i uke 49. Ting ble liksom satt litt i perspektiv. Er det nå vi skal lykkes? Er det senere? Vil vi måtte prøve å få unger på andre måter senere? Tankene er så mange, og jeg har gått tom for oppbevaringsesker i hodet mitt til å plassere alle tankene oppi. Det er rett og slett overveldene.
Dette første forsøket skal gjennomføres ved en såkalt "kort-protokoll". Det betyr en kortere behandlingstid enn en "lang-protokoll". Forskjellen er først og fremst varigheten av de forskjellige behandlingene, hvor "kort-protokoll" som navnet tilsier er kortere enn "lang-protokoll". Med den lange begynner en først med nesespray hver 8.time, hele døgnet i en god stund for å nullstille hormonene før en begynner med sprøyter. Dette slipper jeg, men må istedet ta to sprøyter i stedet for en i en liten periode av forløpet. Heldigvis, sier jeg bare, jeg får noia av å ha ting i nesen som ikke skal være der, og jeg føler nesten at neseblodet kommer bare ved tanken på dette.
Selv om jeg i denne omgang skal ha kort-protokoll, betyr ikke dette at det er eneste behandlingsforløpet jeg skal bruke. Kanskje det viser seg at lang-protokoll er bedre for meg og min kropp? Det er spennende. Enten blir dette den beste, eller verste julen i mitt liv. Kanskje begynner den med positiv graviditestest, ellers så begynner den med et negativt. Med mindre forsøket blir avbrutt på et eller annet tidspunkt da. Det kunne gjerne skje, mente de på KK, for utifra blodprøver kom kroppen min muligens til å reagere godt på medisinene, kanskje for godt, noe som vil føre til avbrutt forsøk. Håper virkelig ikke det skjer, men om det så gjør, så får vi bare ta det som det kommer.

Ja, dette var noen tanker fra min lille hule. Håper alle der ute får en god natt med god søvn. Jeg for min del skal krype ned i en forvarmet seng og en sovende mann. Ingenting er bedre enn å legge seg i en seng som ikke er tom. Igjen; natta alle! :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar