torsdag 22. april 2010

Venter på fremtiden

Ifølge det brevet vi sist fikk fra Haukeland, sto det at vi om ikke lenge ville få time til samtale/undersøkelse. Det vil nok mest sannsynlig være 3 mnd fra de mottok søknaden til vi har denne timen, men det hadde jo vært fint å ha en dato å forholde seg til. Ikke at det i seg selv betyr så mye, for jeg vet jo at vi skal inn, forhåpentligvis før sommeren, but still...

Jeg er så spent på hva de skal undersøke, skal de undersøke? Jeg har jo fått meg testa inside-out med både utvendig og innvendig ultralyd. Jeg har jo faktisk også blitt operert for å se om alt er i orden... Lapraskopi (såkalt kikhullsoperasjon) ble gjennomført for å se om egglederne ikke var tette. Egglederne skal normalt ikke synes på noen slags ultralyd, og det gjorde de heller ikke, men det betyr ikke at de ikke er tette. Det synes nemlig heller ikke på ultralyd.

Sannsynligheten for at de skulle være tette var tilstede i høy grad, da jeg som ung jente ble operert for blindtarmen. Ingen tok symptomene på alvor. Omgangen var jo noe som gikk på den tiden, det var bare det at alle andre ble frisk, mens jeg måtte bli operert for sprukken blindtarm, og den hadde vært sprukken i 3 dager! Pillråtten var den og, så jeg fikk jo da selvfølgelig bukhinnebetennelse. Jeg trur jeg aldri hr vært borti noe mer smertefullt enn blindtarmssmerter. Det mest smertefulle var når legen sto over sengen min og fortalte mine foreldre at det var 50/50 for at jeg overlevde dette, siden jeg kom meg så seint til legen. Jeg klandrer ingen, det må jeg bare få si! Ingen trudde vel at jeg kunne ha noe annet og mye mer alvorlig enn alle andre barna i nabolaget??

Og det er selvfølgelig den kraftige infeksjonen jeg hadde i abdomen som kunne gjort at egglederne var tette. Legen som opererte meg sa at jeg hadde mange sammenvoksninger i magen, men ingen på egglederne, disse var åpne. Så han "friskmeldte" meg.
Mannen min har gjennomgått sine undersøkelser, og alt han trenger å gjøre er å komme i en kopp og levere til damen i skranken :-P Det er virkelig forskjell på folk må jeg si! ;-) Dette har han forøvrig gjort 3 ganger til nå. Normalantallet spermier pr ml. sæd er 20 mill-200 mill. Mannen sine tester har vært mellom 16 mill og 23 mill, så han danser i det nederste skiktet av hva som er normalt. De antar nå at dette er grunnen til vår barnløshet.

Så jeg spør igjen: Hvilke undersøkelser er igjen for oss å gå gjennom? Håper virkelig ikke det er allverdens til undersøkelser med eviglang ventetid, men at vi slipper unna med samtale angående de testene vi har vært gjennom.

Jaja, en skal aldri slutte å undres, og godt er det. Vi må jo bruke de små grå på noe! ;-)

Gruegleder meg veldig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar