mandag 15. september 2014

Snylter...

I går kveld ble Ovitrelle satt, en dag før først antatt på planen jeg fikk i posten før oppstart. Ultralyden på fredag viste over 15 follikler på hver eggstokk, doktordamen sa de var vanskelig å telle. De minste hun gadd å måle var rundt 12 mm, mens den største på ene siden var ca 15 og ca 16 på den andre siden. Akkurat hvor mange som ble målt vet jeg ikke, jeg telte rett og slett ikke hvor mange mål hun videreformidlet til sykepleieren.
Endometriet var på 14 mm. Legen og sykepleieren forespeilet uttak enten onsdag eller torsdag (mener jeg å huske), utifra størrelsen på folliklene. Samtidig var de engstelige for overstimulering, og var såpass usikre at legen ringte en annen lege for å konfrontere seg med denne.
Siden endometriet var godt bygd opp, samt bekymring for overstimulering ble det bestemt uttak imorgen!! Samtidig måtte jeg ta blodprøve (østradiol) for å sjekke ift, overstimulering. Det var derimot såpass sent på dagen, så svaret på den har ikke jeg fått. Regner heller ikke med at jeg får den før imorgen, men det spiller heller ikke så stor rolle for meg, så lenge jeg føler meg såpass bra som jeg gjør.

Sykepleieren sa ettertrykkelig at jeg måtte være obs på symptomer på overstimulering, og at jeg skulle ta redusert dose Ovitrelle dersom symptomene ble "plagsomme". Vel, jeg er litt tungpust, men ikke nok til at jeg anser det som nok til å være plagsomt, derfor ble det full dose.

Skulle vært på jobb idag, det er jeg ikke. Og der er vi på overskrifta. Jeg makter ikke å være på jobb, når en så stor dag imorgen. Jeg klarer jo ikke tenke på noe annet, å gjøre en god jobb kan jeg bare glemme... Men igjen-det gjør at jeg føler jeg snylter på arbeidsgiver.

Hvis de får ut egg imorgen som kan befruktes, og alt går bra med det så blir det innsett på torsdag. Ja, hvis alt er bra med meg og da. Akkurat nå ser ikke jeg noen grunn til at jeg ikke skulle ha det bra, men man vet jo aldri...

Så sånn går det her 😊

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar