torsdag 2. august 2012

Om dynekamp og nattebæsjing! (og bleier og våtservietter gitt)

Frem til denne uken har Hjertegullet bæsjet mange ganger daglig - hver dag. Gjerne 8-10 ganger i døgnet. Så jepp - her kan vi å bytte bleier! Men så, denne uken Har hun omsider begynt å spare litt på bæsjen sin, for så å ha skikkelig utblåsning kun 1-2 ganger i døgnet. Igrunn litt deilig og det altså, men hun fant ut at det var lurest å gjøre det sånn om natten, når mamman er som mest trøtt i trynet, slik at hun har noe å le av når hun har bæsjet gjennom bleie, pysj og sengetøy! Hun er nemlig en liten smarting alllerede faktisk.

En liten notis om bleier sånn i farten: Liberobleier er noe drit. Brukte disse en periode, men hadde både bæsje og tisselekkasjer flere ganger daglig - som om det ikke blir nok klesvask fra før. Så prøvde vi pampers, og var utrolig fornøyde med disse bleiene. Dyre var de heller ikke, en pakke med 36 2'er bleier betalte vi vel 25 kroner for med Coops bleierabatt (10 kroner per pakke på alle bleietyper). Men så ble vi tipset om å bruke Coop sine egne bleier! 19 kroner pakken for 66 bleier med coop-rabatten. På Coopen her har de ikke mindre Coopbleier enn Midi (5-8 kg), så vi brukte Pampers sine 2'er bleier frem til Coopbleiene var store nok. Og jammen gjør de jobben sin! Vi kommer nok til å fortsette å bruke de så lenge Hjertegullet bruker bleier. Billig og bra - DET liker vi! (NB: Jeg er IKKE sponset for å si dette - det er bare snakk av våre erfaringer, som heller ikke trenger å være de samme erfaringene som andre har).
Våtserviettene til Coop er forresten også supre. Eller super og super: Jeg ser ikke forskjellen på en dyr våtserviett sammenlignet med billig - de gjør jo samme nytten! I alle fall: Coop våtservietter: 6 pakker med 72 servietter i pakken til 50 kroner! Kjekt, kjekt :-)

Til slutt skal jeg fortelle om dynekampen vår. Vi har hatt dobbeldyne helt siden vi flyttet sammen. mye fordi det var dobbeldyne mannen hadde når jeg flyttet inn. Koselig og alt sånt det altså, men HOI, så varmt! Jeg koser bort om natten, han fryser. Resultat: Han trekker dyna av meg, og jeg med min svettefuktige kropp blir iskald. Prøver å trekke dyna tilbake, men mann er sterkere enn dame (her i huset hvertfall, sånn fysisk...), og jeg forblir uten dyne, eventuelt med et lite hjørne. Med nattamming har det heller ikke blitt bedre, da det til tider plutselig er tre som trenger plass under den dyna. Og det er ikke tull det de sier: Den minste i familien tar ofte større eller like mye plass som de store. Helst større. Så derfor har vi nå omsider kjøpt oss enkeltdyner! Så får vi se om det gjør sakene bedre. Har ikke vært samme problemet når vi har sovet borte med enkeltdyner hvertfall, og jeg GLEDER meg til å sove min første natt med min helt egne dyne for første gang på lenge! Først må jeg og Hjertegullet ut å kjøpe sengetøy.

Og sånn går no dagan her. Ikke så mye som skjer, men det er bra. Da blir det nemlig MASSE tid til Hjertegull-kosing! Det trenger vi, både hun og jeg. Jeg er heller ikke redd for å bruke Hjertegullkosing som unnskyldning for ikke å gjøre husarbeid. Det er snakk om prioriteringer, og jeg tviler på at jeg en dag vil ligge på dødsleiet og deppe over at husarbeidet blir forsømt. Viktig å se litt på hva som faktisk er viktig her i livet, og babykos er absolutt på topp på den lista.

Og du? Hun har begynt å legge seg klokken 19.30 nå. Ikke hver dag det er interessant å sove før i 21.00 tiden, men vi prøver å være bestemte allerede, og går ikke inn til henne med mindre hun gråter. Jeg synes ikke hun skal ligge alene å gråte, det er bare fælt synes jeg. Det er godt å ha kvelden litt for seg selv igjen, selv om det også er litt blandet. Jeg savner henne faktisk, selv om hun bare er på et annet rom enn hva vi er...

Min lille oppfordring om å sende meg mail med navn for de som vil følge meg litt videre, og se bilde av Hjertegullet har gitt meg noen nye FB-venner. Jeg har plass til flere, og det er jo koselig å følge dere litt også, spesielt dere med anonyme blogger, en blir jo nysgjerrig! Så jeg fortsetter oppfordringen jeg - men bare om dere vil! Bloggen kommer nok til å bli lagt litt på is, som dere sikkert har merket, men på Facebook skjer det -litt- mer, om ikke så mye.

Snakkes!

6 kommentarer:

  1. På rema koster det 13-14 kr for pampers 2 og 3 :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Uansett mindre bleier i de pakkene enn i Coopbleiepakkene ;-) Dvs, de blir dyrere per bleie allikevel :-)

      Slett
  2. Hun er jo nydelig - og har et kjempe fint navn :D En liten avsporing bare ;)

    Vi synes pampers luktet sånn vi, så vi gikk over til Liberobleiene ganske tidlig.. Men, når vi er tom for de pakkene med Libero vi har kjøpt, kanskje vi også skal prøve Coopen sine? Trodde ikke de hadde bleier i så små størrelser jeg..
    Vi bruker ikke våtservietter annet enn når vi er ute på farten. De hadde tilbud på Libero (eller var det Natusan sine), 4 pakker for 60 eller 70 kroner (eller kanskje det ikke er tilbud?).

    Mye babling på meg nå :S

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke sant hun er? Ekke så verst lille gullklompen din heller ;-)
      Ja, du har rett i at Pampers luktet litt, men på en annen side, så trenger man jo ikke å sjekke når noe har kommet i bleien, som med mange andre bleier... Babybæsj lukter jo ingenting, annet enn når man bruker pampers ;-)

      Vi bruker våtservietter hele tiden når hun har bæsja. Men, på morgenen og kvelden bruker vi selvsagt vann og klut når pysj skal av eller på.Det kan sikkert høres ut som tilbud :-)

      Like mye babling tilbake gitt! Jauda... Son går no dagan...! ;-)

      Slett
  3. Kjekt med litt "inside"-tips...er jo snart i babymodus selv- bare et par uker igjen nå:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Et par uker er jo ingenting! Selv om det føles som en evighet med kul på magen.... ;-)

      Slett